House of night - Första Delen - Vampyrens Märke



"Hostattackerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något annat än en vanlig high school-tjej.
  Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vid hennes skåp i skolan. Hans uppgift är att leta upp blivande vampyrer och märka dem med en månskära i pannan (vilket gör att alla vet att man är en vampyr).
För att överleva förändringen måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till Nattens hus."

"Välkommen till Zoey Redbirds värld! Den är väldigt lik vår egen vardag - man kan bli kär, plugga, fika med kompisarna eller ha en nördkväll med Star Wars-filmer.
Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!"

Jag har kanske kommit halvvägs i boken och tycker den är riktigt lovande. Verkar bra osv. blrjan var dock lite blurrig , liksom, allt gick så fort!
Men när man kommit in i boken så är den helt okej, jag läser Vampire Academy just nu också och jag tycker att Vampire Academy böckerna har en mycket bättre historia, uppbyggnaden och allt. Men House of Night är mycket bättre skriven, stör mig på jättemånga meningar osv i vampire academy.

Men får se vad jag tycker om denna bok när jag läst ut den, skriver väll ett litet inlägg då!
Men än så länge så rekommenderar jagd den.

Kram
Alexandra

Kommentarer
Postat av: lina heter jag :p

hej asså jag har läst den och jag läser den femte boken och ja, dom e sjukt bra!!

dom bästa böckerna jag någonsin har läst! så den första boken är ingenting mot dom andra ;) hehe ahja men dom e iaf så sjukt bra! ;)

2011-05-06 | 21:17:01

Dela dina åsikter här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback